Poszkodowany i świadkowie nie mogą zatajać wypadku
Pracownicy – zarówno ten, który uległ wypadkowi, jak i osoby będące świadkami zdarzenia, mają obowiązek niezwłocznie poinformować o nim pracodawcę. Inaczej szef może ich pociągnąć do odpowiedzialności.
Wykonywanie każdej pracy, niezależnie od jej charakteru i towarzyszących jej zagrożeń, stwarza zagrożenie wystąpienia negatywnych skutków zdrowotnych, w szczególności wypadku przy pracy. Aby daną sytuację można było zakwalifikować w kategoriach wypadku przy pracy, musi ona spełniać wszystkie elementy składające się na definicję tego pojęcia. Wbrew pozorom nie każde zdarzenie, do którego dochodzi na terenie zakładu pracy, można zakwalifikować w tych kategoriach. Wypadkiem przy pracy jest zdarzenie nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą.
Pracodawca, który dowiedział się o wypadku, powinien niezwłocznie podjąć działania z tym związane, w szczególności zmierzające do ustalenia okoliczności i przyczyn zdarzenia. Działania w tym zakresie zleca powołanemu w tym celu zespołowi powypadkowemu. Po ustaleniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta